×
زرون یک بیت در دنیای رسانه 09178459003 Email Me
  • ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
  • ۰
چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم؟

هر کسب و کاری به دنبال شناخته شدن است. دیده شدن، بیشتر از اینکه به شانس احتیاج داشته باشد، به کمی تغییر نیازمند است. بخش اکسپلور اینستاگرام یکی از بخش‌هایی‌ است که کمک زیادی به دیده شدن یک کسب‌و‌کار می‌کند. تب Explore یا همان بخش اکسپلور، یکی از بهترین راه‌هایی‌ست که می‌تواند فالوور و ترافیک زیادی را به سمت شما روانه کند و در نهایت، ورق را به نفع شما برگرداند.

در این مطلب، برایتان توضیح می‌دهیم چگونه محتواها برای نمایش در این صفحه انتخاب می‌شوند، چگونه می‌توانید با مخاطبانتان از این راه ارتباط برقرار کنید، چگونه نرخ تعامل کاربران (Engagement) صفحه‌ی خود را افزایش دهید و در نهایت، چشم‌انداز ارزشمندی به دست آورید. سپس با استفاده از ویژگی‌های آن، کسب و کار خودتان را بهتر معرفی کنید و بیشتر دیده شوید.

بگذارید مقاله را این ط

اکسپلور اینستاگرام چیست؟

اکسپلور اینستاگرام (یا همان Explore اینستاگرام!) صفحه‌ای است که پست‌هایی از صفحات سراسر دنیای اینستاگرام (چه آن‌ها را فالو کرده باشید و چه نکرده باشید) را برایتان نمایش خواهد داد. این پست‌ها طبق فعالیت‌های قبلی شما انتخاب می‌شوند و از الگوریتم‌هایی که برای دنبال کردن فعالیت شما در اینستاگرام تعبیه شده است، پیروی می‌کنند؛ جایی که می‌توان گفت صادقانه‌ترین مکان در دنیای اینترنت به شمار می‌رود. البته این الگوریتم تنها به عملکرد شما وابسته نیست، بلکه فعالیت دوستان‌تان را نیز زیر نظر می‌گیرد.

برای دسترسی به بخش Explore، اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید. پایین صفحه چند آیکن می‌بینید. آیکنی که به شکل ذره‌بین است و بین دو آیکن خانه و علامت + قرار دارد، همان بخش اکسپلور اینستاگرام است.

ور شروع کنیم

گزینه اکسپلور اینستاگرام در اپلیکیشن

اگر کمی ساده‌تر برایتان توضیح دهم، اینطور می‌شود گفت که پست‌های نمایش داده شده در بخش اکسپلور، به این که شما چه پیج‌هایی را فالو کرده‌اید ارتباط مستقیمی ندارد. برخلاف صفحه‌ی اصلی اینستاگرام که تنها پست‌های صفحاتی را نمایش می‌دهد که شما آن‌ها را فالوو کرده‌اید. الگوریتمی که برای بخش اکسپلور در نظر گرفته شده است، (کاملاً صادقانه) فعالیت‌هایی که در اینستاگرام‌تان داشته‌اید را بازتاب می‌دهد.

بخش اکسپلور نیز پست‌های جدید و مرتبط با فعالیت‌های شما را نشان می‌دهد. همچنین، استوری‌ها یا لایو استوری‌هایی که در محدوده جغرافیایی شما ثبت شده‌اند یا اینستاگرام تصور می‌کند که شما به آن‌ها علاقمندید نیز در بخش اکسپلور به شما نمایش داده می‌شود.

حالا که درک بهتری از این بخش اپلیکیشن اینستاگرام داریم، برویم به سراغ اینکه چطور می‌توانیم محتوای صفحه اینستاگرام خود را در این بخش نمایش دهیم. در ادامه چند نکته‌ی عملی به شما می‌گوییم تا بتوانید به مرور تغییرات لازم را ایجاد کنید.

گزینه اکسپلور اینستاگرام در اپلیکیشن

اگر کمی ساده‌تر برایتان توضیح دهم، اینطور می‌شود گفت که پست‌های نمایش داده شده در بخش اکسپلور، به این که شما چه پیج‌هایی را فالو کرده‌اید ارتباط مستقیمی ندارد. برخلاف صفحه‌ی اصلی اینستاگرام که تنها پست‌های صفحاتی را نمایش می‌دهد که شما آن‌ها را فالوو کرده‌اید. الگوریتمی که برای بخش اکسپلور در نظر گرفته شده است، (کاملاً صادقانه) فعالیت‌هایی که در اینستاگرام‌تان داشته‌اید را بازتاب می‌دهد.

بخش اکسپلور نیز پست‌های جدید و مرتبط با فعالیت‌های شما را نشان می‌دهد. همچنین، استوری‌ها یا لایو استوری‌هایی که در محدوده جغرافیایی شما ثبت شده‌اند یا اینستاگرام تصور می‌کند که شما به آن‌ها علاقمندید نیز در بخش اکسپلور به شما نمایش داده می‌شود.

حالا که درک بهتری از این بخش اپلیکیشن اینستاگرام داریم، برویم به سراغ اینکه چطور می‌توانیم محتوای صفحه اینستاگرام خود را در این بخش نمایش دهیم. در ادامه چند نکته‌ی عملی به شما می‌گوییم تا بتوانید به مرور تغییرات لازم را ایجاد کنید.

چهار نکته ساده برای نمایش محتوا در اکسپلور اینستاگرام

در ادامه به شما چهار روش را معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید محتوای خود را در بخش Explore اینستاگرام نمایش دهید.

۱- مخاطبان خود را بشناسید

شما که نمی‌خواهید یک کیف سامسونت را به یک نوزاد بفروشید، اینطور نیست؟

اگر می‌خواهید محصولاتتان را به فروش برسانید، ابتدا باید بدانید قرار است به چه کسانی بفروشید. باید از خود بپرسید که مخاطبان شما واقعاً به چه چیزی احتیاج دارند و کسب و کار شما چطور می‌تواند به آن‌ها کمک کند؟ برای اینکه کار با بخش Explore اینستاگرام را آغاز کنید، به پرسش‌های زیر کمی فکر کنید:

  • مشتریان هدف شما چه کسانی هستند؟
  • آن‌ها به چه چیزهایی علاقه‌مند هستند؟
  • اکانت اینستاگرام آن‌ها چگونه است؟
  • چه کسانی را فالو می‌کنند؟

به این فکر کنید که در بخش اکسپلور اینستاگرام چه فردی می‌خواهید نمایش داده شوید؟ فرد موردنظرتان به چه چیزهایی علاقه خواهد داشت؟ یک ایده‌ی خوب این است که پرسونای مخاطب موردنظرتان را بسازید. با شناخت بهتر مخاطب هدفتان، راحت‌تر می‌توانید با آن‌ها تعامل کنید.

۲- به مخاطب گوش دهید

اهمیت دادن به مخاطب می‌تواند بین به اشتراک گذاشته شدن محتوا یا نادیده گرفته شدن آن تفاوت ایجاد کند. برای اینکه محتوای‌تان متناسب با مخاطب‌تان باشد، لازم است بدانید کاربران با چه نوع محتوایی بیشتر تعامل دارند. اگر تاکنون اکانت‌های مرتبط با صنعت خود و مخاطب هدفتان را دنبال کرده باشید، احتمالاً می‌دانید باید چه نوع محتوایی تولید کنید تا در بخش اکسپلور اینستاگرام حضور داشته باشید.

رعایت چند نکته‌ی ساده شما را به حضور در این بخش اینستاگرام نزدیک می‌کند:

  • به حس کلی بخش Explore گوش دهید: تم کلی پست‌هایی که نمایش داده می‌شوند چه چیزی هستند؟ عامل زیبایی‌شناختی آن‌ها چیست؟ چه موضوعاتی در جامعه مخاطبان شما پرطرفدار هستند؟ اینها تمام چیزهایی هستند که باید در خاطرتان نگه دارید.
  • از قابلیت‌های جستجوی اینستاگرام استفاده کنید: با استفاده از این قابلیت می‌توانید بدانید در منطقه‌ی جغرافیایی‌تان چه محتوایی محبوب است. برای این کار می‌توانید در جستجوی اینستاگرام بر روی تب Places کلیک کنید و تگ دقیق‌تری از موقعیت جغرافیایی خود بدهید و نوع محتواهایی که نمایش داده می‌شوند را یادداشت کنید.
  • فالووینگ‌ها و فالوورهای خود را بررسی کنید: فالویینگ‌ها و فالوورهای‌تان چه محتواهایی را لایک کرده‌اند؟ روی آیکن قلب در نوار پایین اپلیکیشن کلیک کنید، سپس از بالای صفحه، فالویینگ را انتخاب کنید. به این ترتیب، می‌توانید ببینید افرادی که دنبال می‌کنید با چه نوع محتوایی سروکار دارند

۳- از هشتگ‌ها استفاده کنید

هشتگ‌ها چاشنی شبکه‌های اجتماعی هستند. فرق نمی‌کند مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند یا نه، هشتگ‌ها برای بازاریابان اهمیت زیادی دارند. اولین کاری که برای دیده شدن محتوایتان می‌توانید انجام دهید این است که از هشتگ‌ استفاده کنید و محتوای‌تان را از گم شدن در میان انبوه محتوا نجات دهید!

هشتگ‌ها شبانه روزی کار می‌کنند و هرکس که آن‌ها را جستجو کند، نشان داده می‌شوند. با کشاندن مخاطبان به صفحه شما کار راحت‌تر می‌شود. به هرحال خیلی مهم است که روش صحیح استفاده از هشتگ‌ها را بدانید. یادتان باشد، هرچیزی را هشتگ نکنید و مشخصاً درباره‌ی موضوع کسب‌و‌کارتان باشد.

۴- کاربران را به تعامل تشویق کنید

از هر کاری که می‌توانید برای افزایش تعامل کاربر با محتوایتان انجام دهید، دریغ نکنید تا مخاطبان هدفتان را به دست آورید. هرچه پست اینستاگرامتان لایک و کامنت بیشتری دریافت کند، شانس بیشتری دارد تا در صفحه‌ی اکسپلور مخاطب هدفتان نمایش داده شود. زمانی که عکس یا ویدیویی را منتشر می‌کنید، به این فکر کنید که چگونه می‌توانید فالوئرها یا کامنت‌های بیشتری داشته باشید؟

برای مثال، اگر صاحب برند دکوراسیون داخلی هستید و تصویری از اتاقی که در آن کار می‌کنید منتشر کرده‌اید، تمام کمپانی‌ها یا برندهای مرتبط با کسب‌و‌کار خود را هم تگ کنید تا افراد بیشتری شما را ببینند. حتی می‌توانید اکانت وبلاگ‌‌نویس‌های مرتبط با دکوراسیون داخلی را هم تگ کنید.

اگر برای صفحه اینستاگرام‌تان استوری می‌گذارید، مطمئن شوید لوکیشن خود را هم مشخص کرده‌اید. با ثبت لوکیشن شانس‌تان را برای دیده شدن در استوری‌های منطقه‌ی زندگی خود افزایش می‌دهید. همین امر، کاربران محلی را با برند شما آشنا می‌کند.

نتیجه‌گیری

از هر ترفندی که برای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، از بخش اکسپلور اینستاگرام غافل نشوید!

بازهم مثل همیشه شناخت مخاطب حرف اول را می‌زند. اکسپلور اینستاگرام در شناخت مخاطب تاثیر زیادی دارد. شناخت مخاطب کمک می‌کند تا محتوای متناسب با سلیقه‌ی او را خلق کرده و از این راه، او را بیشتر به سمت خود جذب کنید. در کنار این مسئله، استفاده از هشتگ‌ها را هم همیشه گوشه‌ی ذهنتان داشته باشید.

با رعایت این نکات، راحت‌تر از گذشته می‌توانید دیده شوید. و  هرچه بیشتر دیده شوید، مخاطبان بیشتری به شما توجه می‌کنند!


انتشار مقاله:

لینک کپی شد





نظرات کاربران در مورد این پست

پاسخی بگذارید

شما هم نظرتون رو در مورد این پست بزارید

درباره زرون

زرون یک برند نوپا در زمینه تهیه و تولید اموزش های دیجیتال است که در سال 97 توسط جوانان متخصص و متعد شروع به کار کرد. تیم زرون از جوانان متخصص در زمینه های برق,کامپیوتر,برنامه نویسی و گرافیک و... تشکیل شده است. تیم ما یک محیط امن برای شما محیا کرده است تا با خیال راحت و کمترین هزینه بهترین کیفیت اموزشی و پشتیبانی 24 ساعته را در اختیار شما کاربر گرامی قرار دهیم.


تماس با ما
جهت ارتباط مستقیم با تیم زرون برای مشاوره و پشتیبانی
ایمیل: admin@zerone.com تماس با ما: 09178459003 کانال در تلگرام: @zeroneir

ما را دنبال کنید با عضویت در خبرنامه از اخرین اخبار ما اگاه بایشید


حقوق مادی و معنوی تمامی آثار و محتویات عرضه شده در این وب سایت، متعلق به شرکت « علم سازان جنوب» و پدیدآورندگان آثار بوده و حسب مورد دارای مجوز از مراجع ذی صلاح می باشد. کپی برداری از مطالب این سایت حتی با ذکر منبع جایز نیست.

با ساخته شده برای زرون